Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 20 januari 2011

Göteborgsvarvet 2011.. ett mål med tillvaron!

Jag har sedan en tid tillbaka tränat regelbundet med ett mål i siktet...

Jag skall ta mig runt Göteborgsvarvet 2011 på under 2h, för er som inte springer så mycket så kan jag meddela att det är ett hyfsat snabbt tempo. I torsdags förra veckan drog jag igång träningen på allvar, 1h30min Intensivspinning, lördag mördar-boxning, måndag spinning, onsdag ångest-boxning....

Idag är jag en bruten människa som funderar på vad jag håller på med, min kropp gav upp redan i morse när jag gjorde ett försök att ta mig ur sängen... och imorgon skall det tränas igen, och på lördag skall det boxas. För att illustrera träningsvärken som brinner i min kropp idag, så vill jag likna den vid febervärken man har i lederna vid en kraftig influensa x 100. Vid fysisk ansträngning darrar armarna och benen känns som två stumma timmerstockar, det är i dessa mörka stunder som mental träning gör skillnaden. Det hade varit så lätt att bara ge upp och köpa 2L Cola & Megapack Chips och parkera sig i soffan istället, men vetskapen att det leder till något större driver mig framåt.

För er som inte vet vad mental träning är eller bara vill kolla vad det innebär så rekommenderar jag följande websida: http://www.upphopp.se/ som drivs av fd. Pingisspelaren Olof Rölander...

Nu ska jag ta en voltaren och jobba vidare..

Inga kommentarer: