Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 19 januari 2011

Grannfejden.. en trött tisdagkväll i januari 2011...

Jag råkade titta på 3:an igår kväll då utbudet av underhållning på 20 kanaler nådde en ny lägsta nivå, för när jag allvarligt överväger att titta på Grannfejden så är det fan illa. Jag verkligen avskyr Aschberg nu för tiden, hans tidigare edge och hårdbarkande granskning av samhället har förbytts till ölmage och omotiverad kaxighet och en god portion egenkärlek.

Grannfejden verkar ha gått samma väg, jag kommer ihåg något av de första avsnitten där två bonnlurkar trätte om ett stakets placering mellan ägorna och det osade riktigt krut när gubbarna svor åt varandra i tv(riktiga skjutvapen hade enligt ena sidan använts). Så då till kvällens avsnitt... Grannfejden har nu närmat sig botten på skålen, tvättstugebråk mellan en tandlös kärring som har ett onaturligt stort intresse för burfåglar och ett estrellafett par med en fetish för ullmadrasser. Åker man på 7 resor för att titta på ullmadrasser är det inte ett intresse längre, och definitivt inte hälsosamt.

Men tvättstugebråk liksom, vem fan blir inte irriterad i tvättstugan? Är det någon som på fullaste allvar tömmer filtret efter man tvättat? Kommer inte tvättmaskinen utrustad med obestämbara slemklumpar i tvättmedelsfacket som standard?

Jag tycker vi borde skicka herr Aschberg till Israel istället, så kan han ta sig an Grannfejden mellan palestinierna och israelerna. Det programmet hade jag tittat på! Entertainment guaranteed..

Inga kommentarer: