Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

fredag 6 juli 2012

Spinninginstruktör! ..och svengelska!

..i Lördags hände det! Superhjälten tog steget ut ur hissen och blev diplomerad spinningledare!



Jag är onekligen ganska så stolt över detta, det är ändå en hel del arbete och tid som ligger bakom detta i form av utbildning, träning och till sist passbyggnad. Någon sa att bakom varje nytt spinningpass ligger det minst 100h arbete och träning, innan trodde jag det var bullshit.. Nu påstår jag att det är i underkant!


Bilden nedan är hämtad från ett hotell i Malmö där jag var på en av utbildningarna, jag tycker den på ett vackert sätt målar en bild av uttrycket svengelska. Jag kan bara gissa, men troligen har det gått till så här:

*Bleeeeeeeeeeeeeeeeeep*
Anställd 1 "Fan nu är det nått mongo som öppnat dörren ut på bakgården igen!"

*Bleeeeeeeeeeeeeeeeeep*
Anställd 1 "Nä nu får det vara nog! Jag sätter upp en skylt.."
Anställd 2 "Du! skriv på engelska också, vi har ju massa turister som inte fattar!"

Anställd 1 "Denna Dörr Är Larmad!, This Door Is ... öööö.... Larmed!"


 





Inga kommentarer: