Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 9 juni 2011

Dont poke the bear!

Med risk för att bli avrättad vill jag tipsa om en begravd hemlighet/nyhet som jag ändå tycker borde lyftas fram mera i media.

När vanliga svenssons, makthavare eller kändisar gör dumheter så målas detta upp på alla tänkbara annonspelare och löpsedlarna skriker ut sitt förakt och spe. (tex. NAKENCHOCKEN eller FÖRNEDRINGSFYLLAN eller KOKAINSKANDALEN). Men när en redaktör (eller ägare/VD) för en större journalistisk publikation begår ett snedsteg så begravs denna nyhet totalt, den enda konkurerande blaskan som tar upp storyn alls är Expressen.

Pontus Gustavsson (vid tiden för händelsen, VD Aftonbladet) var på fest! En bra sån får man anta...

Aftonbladets VD fick sova ruset av sig i fyllecell efter att, enligt polisen, ha skallat en dörrvakt. När Aftonbladetchefen greps ska han ha skrikit att han skulle skriva om saken.

- Jag tappade omdömet och ställdes inför en ytterst pinsam situation, säger VD Pontus Gustafsson som förnekar att han varit våldsam.

Ord står mot ord. Pontus Gustafsson avvisades från nattklubben Ritz i Örebro sent natten till i lördags (2010-01). Enligt Pontus Gustafsson blev det tumult och högljutt, men inte några våldsamheter från hans sida. Han fick tillbringa natten i fyllecell hos polisen. Entrévärden menar dock, enligt polisanmälan, att Pontus Gustafsson då han skulle omhändertas uppträdde våldsamt och skallade entrévärden i ansiktet. ”Smärta och rodnad uppstod”, heter det i anmälan.

Detta är allt Aftonbladet valde att rapportera om händelsen (märk väl rätt lång tid efter händelsen): http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12111001.ab

Frågan är vad som hade hänt om det var du eller jag, eller tänk om det var Kungen!! ..om det var Persbrandt så hade det nog inte uppmärksammats alls, men jag kan se rubrikerna framför mig...  Men det klart, Pontus tog ju TimeOut (Paus).. och då är ju allt förlåtet som bekant..

Polisen har dock en annan uppfattning..
”Han är skäligen misstänkt för misshandel", säger Lotta Lindblad, vakthavande befäl på Örebropolisen. "Det finns vittnen."

Min fråga blir.. Vad hände sen? Är det någon som vet vad som hände? Sitter han bakom lås och bom? Las förundersökningen ner i brist på poliser?

Jag vill verkligen veta om vi alla ÄR lika inför lagen....

Inga kommentarer: