Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

måndag 20 juni 2011

Konsten kryper?













Direkt från Chicago till Göteborg ledde den amerikanska konstnären en performance från Linnéstan till Masthuggstorget. Med svarta ögonbindlar och poliseskort kröp 30 personer för samhällets utsatta.

En grupp människor kryper för konsten.. eller var det för hemlösa? jag känner mig lite förvirrad... En annan sak som slår mig är bristen på hemlösa som tycker detta är en bra grej.. Jag är rätt säker på att 100% av hemlösa heldre fått en check eller en matkasse... och lägg till kostnaden för "poliseskorten" så kostade detta "event" samhället en go summa pengar som man istället kunde byggt nått för eller erbjudit sängplatser.. Men så långt tänker inte folk som har ett behov av att synas i media...

Detta är lite på samma nivå som när folk skickar den nya tidens "kedjebrev" på Facebook där man genom att skriva på sin statusrad skall ta ställning mot allsköns horribla saker utan att egentligen behöva göra ett skit åt det riktiga problemet... dvs total meningslöshet vilket å andra sidan speglar min åsikt om hela Facebook grejen, men jag är väl bara en grinig gubbe som vanligt...

Inga kommentarer: