Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 9 juni 2011

Plakat

Inläggstorkan är ett minne blott.. nu är det dags för en nystart tycker jag.. Singel, Hungrig, Irriterad och Dryg.. Bättre kombo finns inte, se upp där ute.. 38:an är på jakt..

Jag brukar försöka hålla mig ifrån kollektiva transportmedel då jag sällan lämnar de samma oberörd, så med detta i åtanke kan man fråga sig vad som for i mig när jag tyckte det var en bra idé att ta vagnen till friskis mitt på dagen.

Dit var inga problem, förutom att en tant satte sig på min gymväska... Hem däremot...

Jag gick på 1:an vid Västra Hamngatan, vid Drottningtorget hände det!
Jag blev överfallen av ett stort plakat med en ful bebis som med all nädvändig tydlighet heter Linnea... Ett gigantiskt plakat trycks upp i ansiktet på mig helt utan förvarning. Ett mansansikte dyker upp ovanför plakatet och med en övertrevlig stämma säger han.

"Nämen ojdå, satt det någon där!"

Jag borde ha svarat - "Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag inkräktar på din yta, jag skall genast avlägsna mig."

I verkligheten kom jag av mig fullständigt och fick mental härdsmälta vilket resulterade i - "....ingen fara." Såhär i efterhan stör detta mig fantastiskt mycket.... vadå "ingen fara", jag blev ju fan skitstörd.. Nu går jag runt hela dagen och är sur istället, inte för plakatet utan för att jag kom av mig..

Troligen var mannen på väg till någon större demonstration mot att samhällsfarliga ynglingar skall släppas fria på ett så kallat sommarlov... Plakatet föreställde gissningsvis någon förhärdad ungdomsbrottsling som sårat honom djupt..

Inga kommentarer: