Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 27 oktober 2011

Bussar ska lära sig tala....

Läste igår att göteborg är unikt, vid närmare efterforskning så visade det sig att det var bussarna som var unika. Något som alla göteborgs bussresenärer redan är pinsamt medvetna om.. Speciellt vintertid..

Nu ska tydligen bussarna börja prata med rödljusen, smart! Tänker jag, och sen blir jag tyst och tänker ..fast.. Är det bra?

Missförstå mig inte, funktionen om den fungerar är nog sjukt bra och frän.. Men så var det det där med Västtrafik, i folkmun kallat Västtragik... Om bolaget var kännt för sin höga kvalitet och system som fungerar hade jag applåderat.. Nu förhåller sig inte verkligheten riktigt så... Alls... Snarare raka motsatsen..

I ljuset av detta börjar min hjärna fantisera om vad som skulle kunna gå fel... Och det är nu jag börjar bli tveksam.. Förra vintern roade bussarna sig med att: brinna, tappa hjul, få motorstopp, stå på verkstaden, underkännas vid besikning... Jag ser framför mig rödljus som vägrar slå om, åt nått håll eftersom bussen och rödljuset vägrar prata med varandra.. Kilometerlånga köer.. Vansinniga resenärer... Och så kommer till sist frågan: "är det nått fel på det systemet vi har nu?" mig veterligen fungerar det rätt bra... Behöver vi verkligen ett nytt? Kan man inte satsa pengarna på en upprustning/lagning av bussjävlarna istället?

Men det är väl som vanligt.. Jag förstår inte detta helt enkelt.. Intelligenta människor har tänkt nu igen och då är det bäst att tiga och hålla med... Eller?

Inga kommentarer: