Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 19 januari 2012

Bilbesiktning Redux

..om ett tag, eftersom det blev ombesikning på fanstyget.

Handbroms (som jag förvisso visste om) och nya bromsrör.. det ska säkert kunna kosta några tusenlappar i slutändan. Det är ju inte som att man har något val, för jag har ju byggt min vardag kring det faktum att jag har en bil att tillgå. Som tur är så är jag i London nästa vecka och på 5 dar ska de väl hinna laga skiten. Men jag finner tröst i att jag kan vara med och konsumera Sverige ur finanskrisen! Jag tar mitt ansvar!

På temat saker man ångrar så tror jag att det var några i kön som ångrar sig en aning idag.. Det var nämligen show i kön igår.. En svart Audi av senare modell glider in i kön, medans bilen fortfarande rullar stormar båda passagerarna ur bilen. En ljushårig kvinna som kört bilen stormar iväg från bilen med mycket bestämda steg, kvar vid bilen står en upprörd man i 50 års åldern som vrålar på utrikiska efter kvinnan som fortsätter att gå. Mannen står där och fäktar med armarna ett tag och skriker... så sakterliga inser han att kvinnan inte kommer tillbaka. Han tystnar och står och tittar efter henne en stund, sen säger han något och sätter sig i bilen.

I en film eller tvserie så hade han kört efter kvinnan och under romantiska former bett om ursäkt osv.. i verkligheten körde han åt andra hållet.. bort från kvinnan..

...Jag vill tro att dom ångrar sig idag.. eller kanske redan igår.

Inga kommentarer: