Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 18 januari 2012

Saker man ångrar..

I vanliga fall brukar jag inte ångra mig eller älta beslut i efterhand. De sakerna har trotts allt ledt fram till den jag är idag, och jag är rätt nöjd. Men det finns ändå några saker som jag med ögonen i backspegeln tycker att jag kunde gjort annorlunda...

Som Tex. när Linda i åk 4 frågade om jag ville ha en puss, så borde jag ha sagt "ja!". I verkligheten blev jag likblek, livrädd och nästan vrålade "Nää!" i panik. Underligt nog frågade Linda aldrig igen... Men jag lärde av misstaget och när Josefine frågade likadant så var jag kvick att svara ja.

Jag borde inte ha sträckt mig efter cigaretten jag tappade i bilen samtidigt som jag svängde i korsningen... Varken bilen eller skylten på refugen blev sig lik.. Och dessutom skrattade konstapeln åt mig..

Det var ett korkat beslut att beställa en skaldjurstallrik på Cypern när jag redan dagen innan konstaterat att det var rätt sunkigt på restaurangen.. Men jag lärde mig mycket om kaklet på toaletten, så helt bortkastad var inte semestern.

Om en stund ska jag åka till bilbesikningen... spontant känns det som att det också kan bli något jag kommer att få anledning att ångra.. nu fick jag dessutom ont i magen... tack för den, biljävel..

Inga kommentarer: