Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 19 januari 2012

Dagens Pryl!

I inovationens tecken tänkte jag inviga en ny del av bloggen, dagens pryl! Det kommer på inget sätt att bli en ny pryl varje dag.. Utan snarare när jag faschineras av något i vår (min) omvärld.. Det kommer att bli både stort och smått, hårt och mjukt..

Dagens pryl: GUM - toothpicks










Också kallat granar.. Så här års drabbas jag alltid av det dåliga samvetet, för förra året(och flera år innan det) lovade jag mig själv att jag skulle bli en flitig användare av granarna.. Och det höll ett tag.. Faktiskt ändra fram till påsk tror jag, men sen blev det som vanligt längre och längre mellan gångerna tills det upphörde helt runt midsommar. Lagom runt jul kryper så känslan på mig att jag inte blivit rånad på länge, kort därefter dimper så kallelsen till tandläkaren ner i brevlådan(samtidigt som bilbesikningen av någon anledning)... Genast får jag panik, "Granarna! Var fan e mina granar?!?" Resultatet blir att jag redan samma kväll sitter där vid tvn med kallelsen på bordet, blödande tandkött och blodsmak i munnen... Och ett brinnande tandläkarhat!

Det var en vecka sedan.. Jag har nu haft ont i munnen i 7 dar, jag längtar redan till påsk..

Frågan är om det räknas som ett självskadebeteende?

Inga kommentarer: