Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 14 april 2011

Ehm.. smart tänkt... klart det e rattfylla!

En berusad tonåring i Ulricehamn bestämde sig för att åka moped, men fick inte i gång den. Då försökte han i stället rulla den genom att skjuta på med fötterna. Det var ett brott, har Högsta domstolen (HD) slagit fast i en vägledande dom. Enligt lagen är en moped ett fordon även om motorn inte är i gång. Sitter man berusad på en moped och rullar med den saknar det alltså betydelse om motorn går eller inte, resonerade en oenig Högsta domstol, enligt Borås Tidning.

Hur tråkigt har man som polis om man känner att detta var en sak man bara var tvungen att stävja? Jag menar hur fort kan det ha gått? Din genomsnittlige skejtare hade nog dragit om honom... Något säger mig att vi inte får ta del av hela storyn här, grabben måste ha pissat på polisbilen eller typ satt på polisens dotter.

Nästa viktiga fråga: Får man köra en Segway packad? Får man ens gå packad?

..och viktigast av allt.. var kan man köpa en Segway?

2 kommentarer:

Walle sa...

OM man klarar att köra en Segway på fyllan borde polisen applådera istället för att ingripa :)

Hissmannen sa...

Det är nästan värt att sätta upp på listan tror jag.. "50 saker jag ska göra INNAN jag dör"..

37. Köra en Segway packad!