Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 28 april 2011

En talande tystnad...

I väntrummet hos tandläkaren är det sällan livat. Inte idag heller, vi sitter här tre personer och bara vägrar prata med varandra. Jag vill inte påstå att jag är nervös, mera deppig tror jag. För det är lite som att besiktiga bilen, det kan inom loppet av ett par minuter bli så inåt helvete dyrt. Min tandläkare har sin praktik i Vasastan, 4m till taket, kakelugn, parkett och stuckatur i taket... Man borde blivit tandläkare helt enkelt... Fast jag hade nog inte fixat äckelfaktorn, för det är rätt vidrigt att ha fingrarna i någons mun. Jag fixar liksom knappt att stoppa ett finger i min egen mun....

Det är tur att hon är då trevlig, oklart om man kan vara tillräckligt trevlig för att det ska motivera 900:-

Inga kommentarer: