Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 13 april 2011

SAAB.. en tragisk fars regisserad av Lars Norén...

...jag tycker mig höra ledmotivet till Titanic i bakgrunden...

När jag för några veckor sen läste att Jan Åke Jonsson skulle lämna posten som VD för SAAB, så sa jag till min kollega att det kändes som början på slutet när råttorna överger skeppet. Sen ville tydligen leverantörerna ha betalt, och det är ju ett jävla sätt.. Sen läste jag att Victor Muller lånar ut sina egna pengar till SAAB och plockar ut sjuk ränta, det är inte det att jag är förvånad.. mera att de inte ens försöker dölja sin girighet.

Senaste akten i farsen SAAB är att Mafia Tsaren Antonov vill köpa SAABs fastigheter och sen hyra ut dem till SAAB igen.. Så jag tycker vi stämmer upp i den finaste av alla svenska kampsånger..

Stycka stycka plundra, stjäla röva plundra. 
Stycka till mig och stycka till dig, en bit till mig en bit till dig.
Tillsammans ska vi stycka plundra röva och säga fula ord!

I slutänden står som vanligt den svenska skattebetalaren kvar med byxorna runt knäna och en bitter smak av Mullers sura säd i munnen och Antonovs bitmärken i nacken, och allt till tonerna av Maud Olofsson som garanterar att allt gått rätt till......

"Du gamla du fria, du utsålda nord. Du plunderrika sköna...."

För den som inte förstod: Om Antonov köper SAABs fastigheter för X miljoner och sedan hyr ut dem till SAAB för Y miljoner så kommer Antonov snart att ha X miljoner igen + SAABs fastigheter.. 

Frågan är inte OM SAAB är dödsdömt utan när någon drar ut sladden..

Inga kommentarer: