Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

måndag 14 mars 2011

Macken eller?

Min kollega detonerade just…
Han försöker ringa Eklunds bil… det går sådär kan man väl säga… Han har nu varit nr 1 i kön rätt länge, han har testat samtliga val på telefonsvararen.. och innan det försökte han få tag i Opel..
1. Servicerådgivare
2. Försäljare
3. Reservdelar
4. Verkstaden

…ingen svarar. Han är nu så arg att han vibrerar i takt till hissmusiken i telefonen…
Det blir inte bättre av att rösten som bryter in ibland säger ”Du är placerad i kö, din plats i kön är 1. Vi försöker svara så fort vi kan.” Så har det låtit i runt en timma nu…
Nu svarade någon… och kopplade bort honom…
(Jag sitter och skrikskrattar på andra sidan arbetsbordet)
Nu kom han fram… Stackars jävlar..
”Har ni problem eller?”
”LITE?”
”Vad fan håller ni på med?”

Jag får en flashback till ett Mackenavsnitt när en förskrämd familjefar skall lämna in sin bil på service och reparatören säger: "Det blir övertid på detta vettu! Två dar före helgdag, det blir dyrt..." Det finns få yrkesmänniskor jag kan känna ett sådant förakt inför som just bilmekar... Man är helt utlämnad och i deras våld eftersom man inte har en aning... Jag brukar känna mig som en jungfru på Playboy mansion.. redo att skinnas in på bara kroppen..

Inga kommentarer: