Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 19 januari 2013

Dags att krypa till korset.. lite.. kanske..



Jag är faktiskt rätt imponerad, västtrafik har levererat. 

Nästan varje dag hittills.. Det finns givetvis ett par solfläckar, som att t.ex. 5:ans Spårvagn helt uteblev vid hemfärd en dag och jag fick åka en annan väg (ca 30min försening).  En morgon så valde vagnen(föraren) att backa 3 ggr in på munkebäckstorg vilket resulterade i att jag kom sent till jobbet, men i övrigt har det funkat rätt bra. Visst det är ganska så mycket folk på vagnen, inte minst på hemvägen men det kan jag ta. Jag är nästan lite besviken att det förmodade kaoset uteblev, nästan..
 
Igår var det dags för bilbesiktning igen, det gick inte bra. Bättre än väntat, men ändå inte bra. Handbroms vänster bak…. IGEN! Jag ska ta mig ett snack med klappträet som lagade den sist, det känns som jag blev rejält lurad. Det känns ändå rätt bra att veta att man inte är lika ”beroende” av bilen som tidigare, det gör mig liksom inte så mycket. Jag och den mycket trevliga besikningsmannen ”tjötade” en bra stund medans han vred, bankade och skakade på bildelarna. Vi kom fram till att de enda som är värre banditer än Bilia (Volvo) är alla tandläkare, hur man kan med att ta så mycket betalt för en arbetad timme är tragiskt. Jag äger som ni förstår en Volvo.. Bilia är faktiskt helt orimligt dyra i förhållande till små privata verkstäder, det är ju inte heller så att det automatiskt är så mycket bättre kvalitet på det arbete som utförs bara för att det står Bilia på fakturan. 

Min lokale bilmek Assar var i sitt hemland en uppskattad läkare, när han kom till Sverige så gällde tydligen inte hans utbildning här. Så han började laga bilar istället för människor, han är genomtrevlig, duktig och framförallt så är han billig! Följaktligen så är det nu nästan helt omöjligt att få en tid hos honom, han fick sin bror att sluta jobba som bagare och istället hjälpa till i verksamheten men inte ens det räcker längre. När jag hämtar min bil hos Assar så är det alltid med ett leende, han berättar alltid vad han har gjort och varför, han tar sig alltid tid att tvätta min bil som en extra service! Och så är han jämfört med Bilia ca 60% billigare… Att han misslyckades med min handbroms sist, ja det bleknar lite i ljuset av detta. Jag ska nog vid närmare eftertanke inte skälla alls, jag tror han ska få en ros istället!!

Inga kommentarer: