Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 10 januari 2013

Svensken reser inte till någonting, han reser ifrån!


Det stavas sol, och det är varmt. Bara ifall ni glömt hur det var i somras, det är lätt att misströsta så här i januari när regnet piskar i ansiktet och termometern verkar ha fastnat runt 4 grader. Det är för övrigt precis lagom för att den där råa västkust kylan ska krypa igenom vilka kläder man än har på sig.
Om exakt en månad ger jag upp, inte så att jag tänker sluta leva utan jag har fått nog av kyla och regn. Superhjälten ska på solsemester förstår ni! En sån där vräkig grej som väcker avund i allas ögon när man pratar om det. Vi ska kryssa med världens största kryssningsfartyg från Florida till Bahamas, vidare till US Virgin Islands och till Dominikanska Republiken. Kunde inte hålla mig utan jag var inne på en vädersite och tittade hur vädret var där nere.. och jag vill dit NU! 28 grader, sol… mmm…
Den vanligaste kommentaren man får är annars ”Men är inte det en sådan där pensionärskryssning?”. Spontant hoppas jag faktiskt att dem har rätt, för då lär det inte vara kö till varken poolerna eller Waveridern, för att inte tala om klätterväggen. Jag måste ändå tillstå att jag ibland kan vara rätt insnöad, när man bokar en lyxkryssning och det första man kollar är om det finns gym och spinningcyklar… Det finns det för övrigt! Jag tror dock att jag kommer vara ganska ensam i dessa lokaler, det ni andra inte har förstått är känslan av nöjdhet som uppstår EFTER att man tränat. Det är då vardagslyxen smakar extra gott, vinet är godare, efterätten slinker ner utan ångest och ”ja tack, jag tar gärna mera sås!”
Det ska i vilket fall som helst bli helt underbart, bara lata sig vid poolen och öka risken för hudcancer några procent. Det enda som oroar lite är då inresereglerna i USA, elektroniskt visum och passet ska se ut på ett visst sätt. Jag tror att jag har gjort allt rätt… 

Här kommer det lite bilder från det vi ska göra. En resedagbok med betyg och intryck utlovas efter hemkomst.


Inga kommentarer: