Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

fredag 18 januari 2013

Ledig.. hur gör man?

Min första helt lediga helg på mycket länge!

Frågan är bara vad man ska hitta på? Ta en öl med grabbarna kanske, eller bara mysa runt i mjukiskläder i två dygn? Ska man orka ta sig ner på stan och fika kanske, eller bara släntra runt i butiker och fönstershoppa allt det där man inte behöver?

Jag har insett att jag mår som allra bäst när jag lever minimalistiskt, inga dyra prylar, inga dyra kläder och väldigt sparsamt med dyra nöjen. Men grupptrycket från dagens samhälle ska man inte underskatta, det ska vara 50” LED-TV 3D och BMW! Skidresa, Thailand och gärna en restresa. Familjen bör äga ett sommarboende på västkusten med havsutsikt och du ska bara gå runt i Hugo Boss och möjligen Oscar Jacobson.

Jag ställer mig frågan vem som klarar av att leva det livet utan 20 miljoner på kontot, men det är naturligtvis de kapitalistiska företagskrafterna som hetsar oss till att skuldsätta familjerna upp över öronen i jakten på det ”perfekta livet”.

Själv blir jag numera vansinnig på mig själv när jag kommer hem med något nyköpt, jag kväver så gott som varje dag impulsen att gå och köpa nått nytt. En TV till sovrummet, en iPhone-docka med högtalare eller varför inte en ny kostym..  Kostymen är faktiskt ingen dum idé, jag är i behov av en ny. I takt med all träning jag ägnar mig åt så är nu kostymjackorna i garderoben lite smala över bröstet, vilket jag förvisso är rätt nöjd med men ändå. Kanske det man ska titta på till helgen.. vi får se helt enkelt, annars finns det säkert någon sport på TV(vuxendagis).

Inga kommentarer: