Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

tisdag 20 september 2011

Den svenska flatheten

Kinesen ska bort från ”Kina”


I det tråkiga Sverige så har "journalisten" Patrik Lundberg förfasat sig över hur rasistisk förpackningen till kinapuffar är... Det får mig att förfasa mig över att vi delar samma förnamn, jag vill INTE bli förknippad med en så tråkig och inskränkt människa...

I en krönika om rasismen bemöter han som adopterad asiat syrligt godiset: "Se bara på Fazers Kina-godis, vars förpackning pryds av en knallgul asiat med rishatt och ögon sneda som en lördagsfylla. Inte ett dugg bättre än Nogger black, glassen som gav upphov till ramaskri och fick dras tillbaka" skrev han i Helsingborgs Dagblad.

Alla som inte fattade att Nogger är en omskrivning av Nougat utan läste Nigger... har problem...

 

Bra att Fazer gör något

Han tycker att det är bra att Fazer tar åt sig av kritiken.
– De har sänt en tydlig signal till resten av näringslivet, det går att ändra sig och det hyllar jag dem för. Nu hoppas jag att människor fortsätter agera mot all form av diskriminering, säger han till Sydsvenskan.
 
– Vi har tagit till oss av de synpunkter som vi har fått, och kommer att ändra förpackningen, säger Sofia Liljefors-Edlund, kommunikationsdirektör på Fazer till Helsingborgs Dagblad.

Själv måste jag bara säga att jag tycker detta ligger på samma nivå som när folk vill förbjuda nationalsången på skolavslutningen... om Patrik verkligen känner sig kränkt av Kinapuffbilden så är det "synd" om honom, men i min värld så är den en del av sveriges historia och man kan dessutom med rätta hävda att det är konst. Påminn mig att aldrig köpa Helsingborgs Dagblad... tänker inte sponsra inskränkthet och dålig journalistik..


...Och för i helvete! Skaffa lite humor... ta inte allt på så jävla stort allvar, om du hela tiden går omkring och letar efter saker som kan uppfattas som stötande så har du fan allvarliga problem...

Inga kommentarer: