Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 21 september 2011

Håkan bråkan, lånar hejdlöst!

Jag har aldrig varit något fan av herr Hellström det ska gudarna veta, hans spruckna stämma förstör en annars ganska välgjord musik... så tog man bort hans röst blir det faktiskt lyssningsbart.. och nu har jag fått svaret på varför.. karln är en tjyv!

Den kanske tydligaste kopplingen är med låten som satte Håkan på den svenska musikkartan, "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Det finns bara ett problem, melodin är hämtad i stort sett rakt av från Johnny Cash - Desperado...

Men det slutar inte här... herr Hellström har tydligen anammat den gamla devisen, genier stjäl hämningslöst.

Jag lämnar er med denna spellista: Håkan Hellström lånar en melodi eller två Så får ni avgöra själva...

1 kommentar:

Hissmannen sa...

Mer på samma tema: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article10311741.ab

Nä usch nu tycker jag riktigt illa om honom...