Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

söndag 18 september 2011

Hotellpoolen - "No fun allowed!"

Tog en sardinburk till Spanien i ett par dagar, man kan inte klaga på vädret direkt.. boskapsvagnarna från RyanAir däremot...

Vi landade i Barcelona och möttes av en vägg av värme.. när man klev ut ur sin lägenhet på morgonen samma dag så fanns inte shorts & t-shirt med på menyn om vi säger så. 7 grader och lite småregn, detta gjorde att jag klädde mig i jeans och en varm å go fleece... På plattan i Barcelona framstod detta som hyfsat IQ-befriat.. 33 grader, svinblå himmel och totalt vindstilla. Det tog ungefär 4sekunder så hade jag utvecklat en pungsvett av sällan skådad magnitud, jag övervägde hastigt att bara dra av mig brallorna och begå socialt självmord men kom fram till att det nog var bäst att lida en stund...

Jag måste ha blinkat för jag missade helt passkontrollen/tullen, eller så har man bara lagt ner det där med att leta knark och illegala bonnläppar. Väl ute i friheten kastade jag mig in på första bästa toalett och bara rev av mig alla kläder, jag stod där och flämtade en stund samtidigt som jag insåg att jag stod i stort sett naken och barfota på ett toalettgolv i Spanien som luktade rätt illa... Jag letade upp en torr t-shirt och shorts i väskan bytte om och bad till gud att det inte fanns någon kamera där inne, satte på leendet och mycket nöjt vandrade jag ut igen och mötte alla medresenärers gröna avund. Sen väntade 2h transfer till hotellet... fy fan vad jag hatar transferbuss... kan dom inte bara bygga hotellet på landningsbanan?

Vi anlände till latmanslyxen kl 16:30 och den gemensamma middagen skulle avnjutas vid 19:30. Primalhjärnan räknade snabbt ut att vi pratade minst 2h soltid, 2.3 om man duschade apfort... Snabb som Schumacher kastade jag in väskan på rummet och i samma rörelse bytte jag om till badbrallor.. snabbt in i duschen och ryckte med sig ett badlakan.. (dag två läste jag att man var tvungen att bära tröja inomhus) sprintade raka vägen till poolen och kastade handduk, nyckel och plånbok på närmaste lediga solstol i samma rörelse som jag tog sats och dök rätt i poolen... När jag kom upp igen insåg jag att allt inte stod rätt till...

Det var alldeles tyst vid poolen, alla bara tittade på mig. Så fick jag syn på badvakten, han såg INTE nöjd ut. Med ett förmanande finger som viftade NONO! Så visade han med händerna att man fick minsan inte dyka i hans pool... Vad han inte visste var vad som väntade honom... Vid sidan av poolen satt 2 andra från vårt sällskap redan, de förklarade medans de garvade att de gjort exakt lika dant som jag. Det enda jag funderade på var hur fan dom hann dit innan mig, jag tyckte jag slått världsrekord på vägen dit.. Så plötsligt drabbade ragnarök poolkanten, 38 solsugna och även allmänt törstiga vikingar "brötade" in.. Badvaktens visselpipa övergick snart från signaler till en konstant öronbedövande vissling, fram tills detta kan man anta att hans arbetsdag varit rätt intetsägande. Från och med nu bröt 41 nordbor konstant alla hans mest heliga regler runt poolen..

Folk: Hoppade, dök, kastade i varadra, drack öl i och vid poolen, möblerade om i solens riktining, skrattade, hånglade och hade allmänt roligt... Inget av detta var tydligen ok... Vi kom snart fram till att det var ok att använda poolen så länge man inte hade roligt... Vi kom också fram till att vi var 41 och han var 1, det gjorde även han efter ca 10 minuter då han tröttnade på att vissla & vifta och gick satte sig under en parasoll..

Vi vann slaget! men poolkriget hade bara börjat... dag två när vi efter en lång svettig dag intog vår erövrade mark vid poolen visade det sig att badvakten hade kallat på förstärkning. Det fanns nu TVÅ! badvakter, dessutom hade de utrustat sig med gula och röda kort... Lite oklart om det trodde att vår olydnad bestod utav okunskap, men det första gula kortet möttes av vilda hurrarop och ett tilltagande skålande.. Hjälten belönades med två gratis öl och Vip-platsen bredvid resans madame, allt eftersom att ölintaget ökade så minskade också deltagarnas vilja och förmåga att följa de regler som vi nu lyckats gissa oss fram till... snart rådde total anarki vid poolkanten och då fick en av de 18åriga badvakterna nog, han gick fram till en lirare som hade ställt sin öl vid poolkanten och gick loss på honom med en lång sammanhängande harang på spanska. Allt stannade upp i tre sekunder och sedan avlöstes tystnaden med ett synkroniserat skadeglatt skratt från läktaren... Killen vid poolkanten tog genast på sig rättshaveristmössan och flyttade sin öl 10cm inåt.. Badvakten vrålade vidare och letade efter sitt röda kort. killen flyttade ölen 10cm till och ryckte oskuldsfullt på axlarna. Detta var tydligen en acceptabel seger för badvakten som muttrade något och vände sig om, vips så tog killen en klunk på ölen och ställde tillbaka den på sin ursprungliga plats.. Badvakt 2 höll nu på att dö av skratt uppe i sitt torn och påkallade sin kollegas uppmärksamhet. Vakt 1 vänder sig om och ser ölen som nu förvandlats till en gränsstrid på samma skala som gränskrig i feodala tyskland på medeltiden.. Han formligen vrålar på killen i poolen, som utbrister "Men för i helvete din lilla jävla poolfarscist, ska det var så jävla svårt att få dricka sin öl ifred eller!" sen fattar han ölen med högernäven och sveper innehållet på två sekunder... sen ställer han det tomma plastglaset på kanten och simmar nöjd ut i mitten av poolen.. På läktaren sitter 30 pers dubbelvikta av skratt, så även badvakt 2...

18:00 "stängde" poolen.. alla var tvungna att gå upp... sen gick vakterna, då hoppade alla i igen...

Nu är man hemma igen i det svinkalla norden, jag längtar onekligen tillbaka... det gör inte min rygg.. den har börjat likna ett ormskinn.. naturligtvis kan man inte sola med "måtta" utan givetvis brände jag totalt sönder mig på två dagar... nu kliar det så jag tror jag blir vansinnig... life is hard and such!

Inga kommentarer: