Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

måndag 22 augusti 2011

När intressen blir ohälsosamt...



















Man kan bara gissa vad som gick fel här, men hjälp vad fel det blev. Det är inte det att folk inte mår bra av att ha intressen, intressen är hälsosamt i normala doser. Det är när våra intressen blir en så stor del av vår vardag att vi inte kan leva normala liv som det går över till att bli så in i helvete ohälsosamt.
Man kan bara gissa varför killen(fan vet?) på bilden köpte dräkten, att det rör sig om någon härligt skum perversion är utom allt tvivel. Det hemska med denna tanke är att tillverkaren vet att det finns vuxna människor som bara drömmer om att få trä på sig en härlig spindelmannendräkt och perva runt i sina hem, och helt enkelt bara tillgodoser ett hyfsat vanligt behov.
Min hjärna anstränger sig till det yttersta för att greppa vad det är som är så lockande.. är det känslan av att se ut som gimpen i Pulp Fiction? Är det att halka runt på lakanet i vinyl och skaffa oförklarbara brännmärken? Eller är det drömmen om att få vara superhjälte?
Om det nu då är det senare, vilket för övrigt är det enda som ens är i närheten av ok. Varför väljer man då Spindelmannen? Wolverine hade jag nästan fattat, han e ju rätt badass(minus Jackman) för en seriefigur. Men snälle Peter Parker med spindelväv i handflatorna? Antar att det är en inte allt för subtil koppling till att få håriga handflator.
Det som verkligen stör mig i detta är att killen som sitter bredvid mig på vagnen imorgon kan vara han på bilden och jag kommer fan få problem om han river fram en huva ur väskan och börjar Flubba loss...
Nej! det blir fan bilen ett tag nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog många gånger suttit bredvid skumma typer på bussen. Killen som gillar att gå i vuxenblöjor, killen som äter sitt eget snor, killen som äter kattmat till frukost. Notera att alla ovanstående är killar. Vi tjejer är fullkomligt normala :)

Hissmannen sa...

Det är lite denna tanke som stör mig.. jag kan liksom inte låta bli att fantisera om vad folk runt mig gör bakom nerdragna gardiner...

Alltså jag vet minst 1 tjej som är smått rubbad... *smått*