Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 25 augusti 2011

VM i Kubb! En orgie i underhållning...

Kubb är inget nytt, faktum är att det är rätt jävla gammalt...














Tydligen började folk lira kubb på 40-talet som tidsfördriv i Stockholm, normalt så är jag av åsikten att allt som folk hittar på i "08" området är totalt idiotiskt... som tur är så hävdar Gutarna på ön att de minsan spelat Kubb sedan vikingatiden.

VM i KUBB 2011 - Rone IP - Gotland













Den som tror att det bara är ungdomar som deltar har : - Fel
Den som tror att det är en nykter tävling har : - Fel
Den som tror att folk i denna tävling har roligt har : - Helt rätt!
Den som tror att det är en folkfest har : - Helt rätt!

Gamla och unga blandat med leken som gemensam nämnare, och i stort sett alla jag såg höll i en flaska/burk med någon form av alkohol.. matcherna var rätt roliga att kolla på.














Meet: Stalin Allstars! Mina favoriter i tävlingen.. hur det gick har jag ingen aning om, men jag vet bara att till nästa år så ska jag fan vara med!!

Inga kommentarer: