Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 17 februari 2011

Först glad, sen förvirrad..

Läste med glädje att det skall bli böter på att slänga skit omkring sig, en sån där sak som verkligen kan reta skiten ur mig. Folk som bara låter sin skit falla till marken när fingrarna raknar, ibland kan jag bara inte hålla mig utan plockar upp skräpet och springer ikapp "Döh! Du tappade nått!".. Fan va gott den sitter rakt i ansiktet på asen.. Pionröda i ansiktet hasplar dom ur sig nån krampaktig ursäkt "Oh nej.. det var ju inte meningen att tappa den där.".. Nöjd går man därifrån i vetskapen att en människa nu hatar en tillräckligt för att överväga ett hastigt mord om det inte vore för alla vittnen.

Men så dagens nyhet, polisen skall kunna bötfälla direkt på plats. Sweet! ....eller ?

Har vi något överskott på poliser som jag har missat det senaste? Jag trodde i min enfald att alla poliser redan jobbade 100% med att jaga bus, skriva anmälningar och utreda brott.. Frågan är vem som skall ha tid att bevaka våra parker och gator från skräpmarodörerna... eller är det så att man bara skall ta folk man "råkar" så från polisbilen?

Idén känns inte riktigt genomtänkt herr minister.. fast vi har ju redan sopspioner som jagar hederligt folk vid återvinningsstationerna.. en idé vore ju att ställa dit större bingar och sätta spionerna i ett värdigt arbete istället för att jaga folk som "försöker" återvinna och slänga sin skit på sopstationerna.. sopspion.. kan man utbilda sig till det tro?

Hur som helst så är det positivt att någon faktiskt gör något... Men jag tror att det slutar lite som med att fånga folk som går mot röd gubbe eller gud förbjude korsar vägar mellan övergångsställena... Darwins lag fångar visserligen en och annan på bar gärning men risken att åka dit är i klass med att få 3 klöver på en triss...

Jag hoppas att jag har fel.. nu skall jag slåss mot torktumlaren en stund, den har snott mina kläder och gått i baklås!

Inga kommentarer: