Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

måndag 7 februari 2011

När "Förfäras" inte räcker till..

För i farsen Egypten och dess ledare(diktator) Hosni Mubarak så räcker inte "förfäras" för att beskriva den avsky jag känner. När han säger att "jo jag tänker avgå, men inte nu" så tänker jag "Jag måste roffa åt mig lite till innan jag flyr med kappsäcken full av rövat guld".

Enligt uppgift så har Mubarak rövat till sig en förmögenhet i klass med ett mindre lands ekonomi... Samtidigt beordrar han sina poliser och statsanställda att gå ut och slåss på gatorna för några hundralappar i bonus... Journalister misshandlas och oliktänkande arresteras...

Det är i ljuset av detta lite svårt att tro att det är samma person som Dick Cheney hyllar när han säger: "Mubarak är en bra vän" nickedockan Tony Blair var snabb att stämma in "en godhetens kraft".  Lika ihåligt låter det när det speciella sändebudet Frank Wisner säger att Mubarak bör sitta kvar för att driva igenom förändringar.. tillåt mig hånskratta...

Ett dödsstraff för brott mot mänskligheten käns i min värd mera aktuellt... kung Abdulla II av Jordanien satte nästan i halsen när han såg vad som hände i Egypten och började strö guld och förändringar över sina undersåtar i hopp om att stilla missnöjet...

Vi får väl se hur det hela slutar... å andra sidan så väljer Aftonbladet att toppa sin nyhetsrapportering med den sensationella nyheten att Näringslivets toppar stoppar pengar i egen ficka och att Ken Ring har gripits för drograttfylla.. man får scrolla en bit innan inbördeskriget i Egypten dyker upp.. härligt att vi vet vad som är viktigt...........

Inga kommentarer: