Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 26 februari 2011

Nja... 5an hänger rätt löst...

Jag är allt lite besviken på gårdagens begivenhet...

Maten var helt sjukt god, vinet var nästan ännu bättre och vår servitris var snäll och trevlig. Men vafan pysslade resten av personalen med?!? Det satt ett par på bordet bredvid vårat och hade det lite mysigt, de bad den ena kyparen att sänka belysningen ett steg och på så sätt höja mysfaktorn. Sagt och gjort han sänkte ljuset en aning, 1 minut senare kommer en ny kypare in i rummet och vrider upp ljuset till en nivå som kan jämföras med att stirra in i solen en stund.

Nu påbörjades dolda kameran, tjejen på bordet bredvid sa till igen och ljuset sänktes till mys-nivå. Kypare två var strax där igen och höjde.. repeat x3 .. Killen på bordet bredvid fick nog, han skällde ut kypare ett och två efter noter och vägrade betala för upplevelsen.. och här hade det väl varit ok typ, jag tyckte det var smått underhållande. Men det är nu våran tur kommer.. vår bokning gällde mellan 17 - 20.. 19:40 går jag och släpper på trycket(vi är nästan klara, betalt osv), när jag kommer tillbaka är bordet jag satt vid borta.. kvar är min stol och två kollegor som garvar gott åt vad som händer.

Kypare 2 håller på och dukar upp inför nästa sittning tydligen och behövde ett bord till... vafan typ? Demonstrativt sätter jag mig på stolen igen och söker ögonkontakt med kyparen, men han har beslutat sig för att han inte behöver bry sig om mig längre.. Jag har ju betalt redan...

GP gav Chateau Beirut 5 Fyrar, maten var definitivt högklassig det håller jag med om.. men proffsigheten som jag kräver för ett toppbetyg saknades totalt. Jag sätter 3.9 av 5, på minuslistan hittar vi Ljuspalavret, Bordet som försvann och det faktum att det var svinkallt i rummet när vi satte oss. Dessutom hade det varit trevligt om någon av de 3 arbetslösa herrarna i baren kommit och tagit upp ölbeställningen så hade vi sluppit gå till baren.. + till vår servitris :) Hon var jättetrevlig och fick dricks därefter!

Inga kommentarer: