Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

fredag 25 februari 2011

Libanon by night!

Ikväll skall jag till Libanon...

Eller en del av mig ska dit, närmare bestämt mina smaklökar.. Jag och två kollegor skall som vi uttrycker det "Scouta ett ställe för framtida festligheter"..  Förväntningarna på kvällens aktivitet är skyhöga, mycket tack vare att restaurangen fick inte mindre än 5 stjärnor(fyrar) i GP:s Restaurangguide. Mitt enda problem är att jag skall lyckas behålla något sorts fokus på mitt arbete fram tills denna begivenhet går av stapeln..

Jag är dock lite "orolig", mitt försök att boka bord på stället var inte helt smärtfritt. En till synes ganska enkel bokning tyckte jag: 3pers, 17:00, namn, telefon... Detta tyckte restaurangen var så krångligt att det behövde bekräftas per telefon, varför man vägrade skicka ut en bekräftelse... I tisdags pratade jag med hovmästaren(tror jag) och sa samma sak, och då var det plötsligen klart.. i dont get it.. men om det ens smakar hälten så gott som jag tror det kommer göra så är jag beredd att glömma detta mindre snedsteg...

Jag lovar att inkomma med en mat och upplevelse recension imorgon..


Karl Johansgatan 7, Göteborg

Inga kommentarer: