Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

fredag 18 februari 2011

Jag tror bestämt att det är fredag?!?

Det är sant arbetsveckan är slut, dags för paraplydrinkar och festklädda damer...

Redan i måndags var det lite glesare på motorvägen, även korridoren på jobbet var tystare än vanligt. Lagom till fikat på måndagen insåg man att det var v.7, ungefär samtidigt som statusuppdateringarna började häckla oss stackare som håller fortet medans andra äckel glider i pisterna.. Sen har förfallet pågått hela veckan, färre och färre orkar släpa sig till jobbet och vid lunch idag var det nästan öde i matsalen... 14:00 stämplade kollegan i buren bredvid mig ut, med en tyst gemensam nick som bara kan förstås av en törstig löneslav tog vi farväl. 15:30 orkade jag inte bry mig längre, samlade ihop mina pinaler och släntrade iväg till Bolaget på Focus. Utanför hade partyt redan startat på bänken, tintodimman låg som en tät doftridå utanför ingången.

Men vem kan klandra dem, mitten av februari, långt till lön... Kallt så in i helvete, räkningar upp över öronen eftersom kapitalet älskar att suga ut oss i flock.. Det är fan inte underligt att folk tar livet av sig i detta landet...

Men så blir allt genast bättre, till ljudet av 5st Ocean Glenn klinkandes i min korg blir jag långsamt människa igen. Lagom tills det blir min tur i kassan inser jag att Betnér sänder på Bandit idag, kassörskan protesterar men jag övertygar henne med en blick som kan döda att detta är viktigt som fan... Till ljudet av Betnér häcklandes sverigedemokrater i mina iPhonelurar betalar jag min rusdryck och lommar vidare hemåt...

Innanför dörren möts jag av 3 nya räkningar, tar ett kliv över dem och ställer in mina dyrgripar i kylen istället. Nu sitter jag i soffan och fetvägrar att gå bort och hämta dem i ren 5års trotts...

För nu är det fan fredag! Elände göre sig icke besvär förrän tidigast måndag morgon när E20 åter påminner om en lysmask i slowmotion....

Inga kommentarer: