Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 15 februari 2012

Bucketlist!

Jag fick tipset att göra en bucketlist.. en sån där självförverklingslista. Allt det där du bara måste hinna med innan du lämnar in och lägger tofflorna på soffbordet.. trillar av pinnen, eller helt enkelt faller ifrån! en lista av denna sort är ju en aning utlämnande, så vissa saker tänker jag inte skriva! ..och hör sen.

Saker att göra innan jag lämnar in:

1. Besöka följande länder utan inbördes ordning: Kina, Japan, Malaysia, Australien,  Egypten

2. Klättra upp på Keopspyramiden.

3. Gå på Kinesiska muren.

4. Säga G-day Mate till någon i Sidney.

5. Fotografera på följande platser: Niagarafallen, Redwoodforest, Grand Canyon, Emerald Bay, Bali, Körsbärsträd vid foten av Mt. Fuji.

6. Skriva klart min bok...

7. Köpa ett eget hus.

8. Sluta oroa mig för saker som inte går att påverka.

9. Lära mig att dansa.. och då tillägger vi skaffa koordinationsförmåga!

10. Uppleva karnivalen i Rio

11. Starta mitt andra företag.

12. Ge ett år av mitt liv till någon hjälporganisation i en utsatt del av världen.

13. Åka Vasaloppet

14. Spinga New York Marathon
 
..och 8 punkter som ni inte får se!

Inga kommentarer: