Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

onsdag 8 februari 2012

London Calling

Var i London ett par dagar och jobbade, en underbar stad. Jag skulle lätt kunna tänka mig att dra upp mina tältpinnar och flytta dit. När vi säger att Göteborg numera är en storstad som är öppen 24h så är det bara ett önsketänkande. Det är när man är i London som skillnaden blir rätt uppenbar, lite "in you face" uppenbar tom...
















Nattklubbarna är öppna och fullpackade måndag 04:00.. Med kö på utsidan! Stänger? Nää man övergår bara till jazzklubb/pub på dan med ny personal.. Restaurangerna är öppna och hungriga nattdjur kan ses kalasa på dess läckerheter både i restaruangen och i gränden bakom.. Det närmaste vi kommer är väl Donken i Nordstan.

Även mat och shoppingutbudet speglar en riktig multinationell storstad.. Harrods, köp allt från underkläder till en fossil för 1M€. Eller varför inte bara äta lite ostron och skumpa i ostronbaren.. För den bilintresserade rekommenderar jag att använda apostlahästarna i Chelsea en stund, på gatan "bakom" Harrods trängs Ferarri, Mustang GT med Rollsar och allsköns lyx & sportbilar.. Om vi jämför så är det väl närmast NK vi pratar om och ja.. Vad ska man säga, det känns allt lite lillebror.

Men allvarligt hur jävla svårt kan det vara att fixa varmvatten på morgonen? Jag har på riktigt ALDRIG varit i London utan att duscha kallt någon morgon. England är standardmässigt ett uland, även "finare" hotell brottas med fuktskador, kallvatten och allsköns critters i duschar mm.. En annan kul observation är att alla hotellgäster drabbas av "viftsjukan" varje morgon. Sätt dig i lobbyn med en kopp kaffe och observera, så fort folk kliver ur hissen halas ett stycke smartphone upp ur fickan och genast viftas det febrilt för att få kontakt med hotellets WiFi. Jag är ingen professor i ämnet, men jag antar att skakningen inte fyller någon direkt teknisk funktion utan snarare är någon form av tvångsbeteende eller stressyttring.. Kul är det i vilket fall! Rekommenderas strakt..

Inga kommentarer: