Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 18 februari 2012

Nystulet!

..är bäst!

Detta är stulet rakt av från en annan blogg, det är bara för bra för att inte postas igen.


----------------->8------------------
Häftig fakta om stället där jag bor:

  • Det är 12 mil till närmaste shoppinggalleria. (Vad jag vet)
  • Ikea? Jaha. Den där blå ladan 40 mil söderut? Jaha. Dit brukar det minsann gå organiserade shoppingbussar.
  • Renar är så vanliga på vägarna att jag inte ens vet om det är nått att skryta med. Är renar coolt?
  • Fält och gröna ängar? Jo, jusste. Såg ett rapsfält 6 mil här ifrån. Annars har vi gott om tallhedar.
  • På sensommaren kan man hitta: Renar, björnar, älgar och Thailändare i skogen. De flesta är ute efter bär.
  • Älgjakt är religion. "Ha möte om företagets utveckling? Nej alla är lediga. Det är ju älgjakt!"
  • I grannkommunen får man åka 2 h med bil för att komma till närmaste akutmottagning.
  • Man kan se skogen från centrum.
----------------->8------------------

För en rolig om än juvenil stund, http://basenbloggar.blogg.se/

Det är inte ofta jag erkänner andras briljans, men i detta fallet måste jag.. Go Basen! 

Inga kommentarer: