Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 25 februari 2012

Tjejvasan!

Tog vi inte just precis nu ett gigantiskt kliv bakåt till 1920-talet?

För att vara ett jämställt samhälle så har vi ändå en bra bit kvar att åka... Det är en sak att tävla i olika klasser beroende på fysisk förmåga, men att förvänta sig mindre av någon på grund av kön... Är fan inte ok längre!!

Jag förstår att man måste dela upp tävlingen över flera dagar eftersom det är så många som vill vara med, men vad jag vet så finns det ingen "killvasa".... missförstå mig inte, jag tycker det är fantastiskt den prestation alla som deltar utför.. det är själva idén med att det ena könet behöver "skyddas" med en egen tävling som jag inte kan förlika mig med.

I fädernes spår tveklöst..

Inga kommentarer: