Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 18 februari 2012

När tankspriddhet blir en konstform...

Hej..

Ibland undrar jag om min hjärna fungerar som alla andras, eller finns det fler där ute som ibland är sjukt tankspridda?

Ett litet axplock från nyår och framåt:

1. Går ut till garaget och inser att jag glömt bilnyckeln, går in igen och hämtar bilnyckeln. Kommer ut till garaget och inser att jag lagt garagenyckeln på byrån i hallen. Kommer 5 min sent till jobbet och inser att jag glömt nycklarna till kontoret hemma...

2. Tvättade min plånbok med samtliga kort i.. Under tiden som tvättmaskinen gick vände jag upp och ner på lägenheten letandes efter den samma. Otroligt nog så fungerar alla korten fortfarande.. mjuktvätt indeed!

3. Skulle hämta en kompis på väg till träningen, åkte istället till jobbet och parkerade bilen. Insåg att det var fel, körde till träningen.. glömde hämta kompisen. Tada!

..och jag har försökt det där med att knyta snöre runt fingern.. det slutar bara med att jag sitter och stirrar på snöret utan att veta vad det betyder..

Inga kommentarer: