Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

lördag 27 november 2010

Tveksamma Förebilder

Varje gång jag läser om Sarah Palin i media förargas och förfäras jag. Denna kvinna som har Margret Thatcher och Ronald Reagan som förebilder är nu troligen på väg mot Vita Huset. Ultrakonservativ och på den yttersta högerkanten så får hon svenska högerpolitiker att framstå som kommunister... Det som gör henne så populär bland amerikaner är att hon framstår som "folklig", detta älskar den stora amerikanska medelklassen och har även tidigare skickat dårar till Vita Huset.

Jag antar att i stort sett alla svenska bloggare kommer köra en julkalender på sin blogg, och det tänkte jag med. Men för att sticka ut en aning så tänkte jag köra ett annorlunda tema!

Grodor, mediala fadäser, allmänt elände plus en och annan stjärna genom historien.
Jag kommer varje dag att skriva om en person som lämnat avtryck i historiens spår, både på gott och ont och ibland lite komiskt.

Ultrarepublikanen Sarah Palin kommer att ha en alldeles egen lucka..

Inga kommentarer: