Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 28 oktober 2010

Big Brother Redux

Sofia Arkelsten i all ära, men dagens nyhet måste ändå vara Big Brother ”The Resurection”.

Att makteliten låter sig bjudas på middagar och resor från företag är väl inget nytt, det har ju pågått sedan medeltiden. Det enda man kan uppröras över i detta fallet är väl då att Arkelsten verkar ha missat kursen i mediaträning och Moderaternas broschyr  ”göm dina skelett där ingen tittar”. För i ärlighetens namn så bryr jag mig inte längre, ingen tror väl på fullaste allvar att det är annorlunda hos politikerna i det andra blocket. Politiker är människor de också (faktiskt), de vill precis som du och jag helst ha allt gratis. För gratis är gott och nyttigt! Och kan man dessutom tjäna en extra hacka på någon löntagares bekostnad i skymundan så är det väl inte hela värden, i värsta fall kan du gråta ut i Aftonbladet om du blir påkommen.

Så när jag läser nyheten om att TV4 ska börja sända Big Brother, så blir jag glad ända in i skälen. Äntligen ser TV4 till att jag får något viktigt att bry mig om istället för politikers små snedsteg, frågan är hur dyrt det var att köpa skiten från Kanal 5. Och fråga två är om nyheternas Petra Nordlund som ondgjorde sig över strippande nyhetsuppläsare i Finsk TV, kommer att raljera över obsceniteterna som visas i den egna kanalens produktion. 

Jag är spänd på att få veta vilka tveksamma representanter för mänskligheten vi ska få lära känna den här gången...

Inga kommentarer: