Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

fredag 15 oktober 2010

Våga vägra autogiro!












Jag vet inte vad det är, men så fort något företag skickar med ett "Autogiro-medgivande" så vaknar den olydiga 5åringen i mig och jag tänker "NÄ! Vill inte!". Jag fattar att det blir billigare för mig att lägga upp en massa smarta autogiro, men samtidigt så gnager en tanke där bak i den grå massan.

"Storebror ser dig, och nu vill han åt ditt bankkonto..."

Min hiss kanske stannat något lägre än genomsnittet, men jag vill verkligen ha kontroll över vad jag betalar för.  Någonting med tanken på att lämna över ansvaret för mina giron till en automatisk funktion skrämmer mig mer än att möta Tim Burton i en mörk gränd. Tim är för övrigt en sån där filur som jag helst beundrar på avstånd. Den grabben har hittills inte producerat en enda "normal" film i sitt liv, och hans helt fuckade filmer skrämmer verkligen skiten ur mig på ett sånt där obehagligt sätt.

Men Autogiro var det.  På senare tid har jag märkt att fler och fler företag väljer att skaffa denna "möjlighet" för sina kunder, vilket bara spär på min misstanke att alltihop bara är ett sätt att ta mer av mina surt ihopskrapade slantar...

Det blir ju inte bättre av att all reklam får det att verka så sjukt enkelt att "lägga upp" ett autogiro, min paranoida hjärna drar genast slutsatsen att det måste vara helt jävla omöjligt och totalt hopplöst att försöka säga upp skiten om man nu går på bluffen.

Nej, det är nog som vanligt bara jag som bävar inför saker som verkar för bra för att vara sant.

Inga kommentarer: