Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

torsdag 14 oktober 2010

Så Jävla Nöjd !

För ungefär 4 månader sedan bestämde jag mig, nu fick det vara nog, nu skulle jag ta tag i det. Sagt och gjort så letade jag fram den senaste räkningen från Boxer och letade upp numret till kundtjänst. Efter att ha blivit bortkopplad 2 gånger och gått ett varv runt kvarteret för att stilla ilskan kom jag så fram till kundtjänst.

-"Jag vill säga upp mitt tv-abonnemang!"

Aldrig förr har jag känt en sådan känsla av frihet som efter dom orden, men grabben på andra sidan var en slipad figur och jag förstod att detta skulle bli en kamp mellan viljorna.

-"Om du är missnöjd med någon av våra tjänster så har vi flera olika möjligheter att kompensera och i vissa fall omforma ditt kanalpaket"

Jag förklarade för grabben att enda anledningen till att jag haft Boxer var att jag gillar att titta på Engelsk fotboll, och eftersom nu Canal+ tappat rättigheterna till sagda kampsport så fanns det ingen anledning för mig att ha kvar Boxer. Grabben i örat gjorde vad han kunde för att övertyga mig om att Spanska ligan och Italienska ligan var väl värda att titta på, men jag var stark och stod på mig.

Det var då han fick in slaget i mellangärdet.

-"Det var ju synd, jag kommer skicka hem lite papper till dig som du får fylla i och så är det 3 månaders uppsägning!"

Segern kändes med en gång lite syrligare, men jag svalde stoltheten och valde att inte explodera i telefonen...

Det har nu gått 4 månader och sista betalningen är genomförd och för 2 veckor sedan skickade jag in mitt programkort. Hade jag haft råd så hade jag hyrt in Göta Lejons orkester att spela medans jag stolt gick till brevlådan. Stärkt av framgången gick jag hem och ringde Telia för att säga upp min hemtelefon, även här möttes jag av skepsis från kundtjänst. Men fortfarande stark efter min seger över Boxer sa jag:

-"Eftersom de enda som ringer på min hemtelefon numera är telefonförsäljare, så anser jag att jag borde få betalt snarare än att betala för nöjet att bli störd dygnet runt av någon dryg jävla försäljare från Frontkallingar!"

Grabben på andra sidan tystnade och efter en stund sa han:

-"Du har rätt, jag ska fan säga upp min med!"

Nu sitter man här i soffan med 4 kanaler skit istället för 20 (kan ändå se Family Guy) och en urkopplad terrortelefon och allt jag har att tillägga är:

SÅ JÄVLA NÖJD!..

..och för en gångs skull känns det som att hissgolvet faktiskt stannat i samma nivå som trapphuset. Men jag antar att jag kommer få äta upp denna lycka i morgon när världen ska vrida tillbaka verkligheten igen, jag hade ju inte blivit jätteförvånad om någon slått in rutan på bilen och pundat i baksätet hela natten...

Inga kommentarer: