Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

söndag 31 oktober 2010

Gissar att det blev en lugn Halloween















Vet inte riktigt vad jag letade efter men jag antar att jag var uttråkad, för jag satt på http://www.collegehumor.com/pictures och bläddrade bland bilder i hopp om att få mig ett billigt garv. Och så hittar man detta mästerverk, den som gjorde denna skapelse är ett riktigt geni. Med denna kreation på tomten så lär ingen vettig förälder låta sitt barn ringa på din dörr och ställa frågan ”Trick or treat?”, för vilket är vilket i pumpaslaktarens värld? Man slipper dessutom att köpa en massa jävla godis att ge till redan övergödda små sockerfreaks. Vilket osökt för in oss på Halloween, denna icke helgernas icke helg, godismånglarnas julafton och alla dragartisters favoritkväll. Måste vi verkligen importera alla amerikanska kulturyttringar som om det vore guds ord, räcker det inte med att vi importerat alla coola ghettostyle gangsters och bikersgäng? 

En positiv grej med Halloween är dock maskeradpartyn. Hela festen är en gigantisk blinddate på gränsen till swingersparty, och fram på småtimmarna kan man om man har tur få se ett tidelag mellan Maja Gräddnos och Lille Skutt. Jag har alltid undrat hur den bakfylleångesten känns dagen efter när minnet av gårkvällen träffar som ett hammarslag i grenen... Annars är det just att karva ett pumpanylle som får mig att gilla just denna ickehelg, så länge man slipper alla tiggare vid dörren dvs..


 Mr Grin är årets bidrag till konsten... det tog totalt ca 1h från mall till färdigt nylle.

Inga kommentarer: