Mannen som inte kunde hålla käften

Superhjälten som slåss mot hissar och levererar obekväma sanningar, åskådningar, fantasier och lite vita lögner. Allt levererat med glimten i ögat, en skopa humor och kvävd ilska över den omilda verklighet vi lever i.

måndag 25 oktober 2010

Ska det vara så jävla svårt att...










Jag har upptäckt att detta är en av de mest användbara öppningsreplikerna jag använt på senare tid. Lägg till en lite upprörd stämma och ett yvigt kroppsspråk så är succén ett faktum. Den passar dessutom i de flesta situationer där man behöver få något gjort alternativt bara vill skrämma skiten ur någon lat hantverkare/unge/anställd.
Vad kan man då använda den till? Ja jag har en hel uppsjö med idéer, naturligtvis…
Ex.
Ska det vara så jävla svårt att: .. Komma i tid, göra som jag säger, diska efter er, säga tack/hej/förlåt, laga min bil, slå i en spik, skriva en vettig text, vrida nacken av en gös, döda en hamster. Osv.
Möjligheterna känns oändliga... Kanske kan det dock leda till ensamhet vid kraftigt missbruk, vilket kan vara användbart om du känner att du har för många vänner.
För detta ändamål rekommenderar jag:
”Ska det vara så jävla svårt att slippa se ditt äckliga ansikte varenda dag.”

Från 38e våningen önskar vi lycka till och skickar med följande disclamer:
Varning! Inte ämnad för motorvägsbruk. Kan skada vid nedsväljning. Sug inte upp brinnande föremål. Kom ihåg att föremål i spegeln befinner sig bakom dig. Använd aldrig hårtorken när du sover. Ät inte färgpulvret i skrivaren. Texter på denna bloggen kan vid läsning irritera ögonen. Vi ansvarar inte för att idioter prövar det vi föreslår, ej heller för eventuella kul effekter därav. Punkt!

Inga kommentarer: